Integracja sensoryczna

Opis studiów:

Studia podyplomowe w zakresie Integracji sensorycznej skierowane są do osób chcących zdobyć kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI, a także dla osób zainteresowanych podnoszeniem kompetencji zawodowych z zakresu integracji sensory Celem studiów jest zdobycie kompetencji diagnostycznych w kierunku zaburzeń integracji sensorycznej, przygotowanie uczestnika do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostycznej dziecka, określenia pełnej diagnozy i terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej oraz umiejętności skutecznego wsparcia dziecka i jego rodziny, prowadzenia zajęć (terapii) integracji sensorycznej oraz umożliwia
otwarcie swojego gabinetu i prowadzenie zajęć jako niezależny terapeuta. Powyższa oferta studiów podyplomowych skierowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, rehabilitantów oraz osób posiadających przygotowanie pedagogiczne, zainteresowanych zdobyciem kwalifikacji i kompetencji z zakresu integracji sensorycznej. Absolwenci studiów podyplomowych „Integracja sensoryczna” wyposażeni zostaną w wiedzę, kompetencje i umiejętności do diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej jako jednej z metod wspomagających rozwój dziecka
w publicznych i niepublicznych placówkach oświatowych, m. in.: w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi, specjalnych, w ośrodkach rehabilitacyjno – edukacyjno – wychowawczych, w ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, w
poradniach psychologiczno – pedagogicznych, w poradniach specjalistycznych. Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyk w wymiarze 180 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.

 

Czas trwania:

3 semestry,studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania ( m.in. wykorzystanie technik kształcenia na odległość elearning).

 

Ramowy program:

I moduł:
1. Teoretyczne założenia integracji sensorycznej
2. Psychologia rozwojowa i kliniczna
3. Podstawy anatomii i fizjologii OUN człowieka
4. Zmysły i ich rola a funkcjonowanie układu nerwowego
5. Podział dysfunkcji procesów SI
6. Zaburzenia towarzyszące w terapii integracji sensorycznej (ADHD, niepełnosprawność
intelektualna, autyzm, MPD, zaburzenia genetyczne itp.

II moduł:
1. Diagnoza ontogenetycznych systemów percepcyjnych odruchy sensomotoryczne
2. Diagnoza dziecka do 3 roku życia
3. Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej  Testy Kalifornijskie
4. Diagnoza  obserwacja kliniczna
5. Kliniczna ewaluacja dysfunkcji integracji sensorycznej
6. Kwestionariusz sensomotoryczny
III moduł:
1. Programy terapeutyczne, a zaburzenia integracji sensorycznej
2. Planowanie i organizacja procesu terapeutycznego
3. Techniki i metody terapeutyczne
4. Stymulacja polisensoryczna. Sala Doświadczania Świata
5. Zasady wielospecjalistycznej współpracy terapeutów: z rodziną, ze środowiskiem
szkolnym

6. Dokumentowanie i monitorowanie przebiegu zajęć SI
7. Warsztat pracy terapeuty SI
IV moduł  Praktyki zawodowe  180 godzin

Pobierz dokumenty dot. WSNP / ISP  (poz. I - BC / 1, 2, 3, 4 ), klikając tu  -->

W dokumencie: "Informacja-Instrukcja (dla Kandydata)" znajdziesz wszystkie informacje.